Τι είναι το θερινό Λύκειο Επιδαύρου και πώς μπορείς να το παρακολουθήσεις [εικόνες & βίντεο]

0
0


Το Λύκειo Επιδαύρου είναι ένα διεθνές θερινό σχολείο εφαρμοσμένης μελέτης του αρχαίου δράματος, που λειτουργεί κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην περιοχή της Αρχαίας Επιδαύρου.

Απευθύνεται σε σπουδαστές/τριες και απόφοιτους  Ακαδημιών Θεάτρου, Δραματικών Σχολών και επαγγελματικών Σχολών Χορού και φοιτητές/τριες Πανεπιστημιακών Τμημάτων Θεάτρου με κατεύθυνση υποκριτικής από όλο τον κόσμο.

Στόχος του η έρευνα του αρχαίου δράματος (τραγωδία, κωμωδία, σατυρικό δράμα) σε βιωματικό επίπεδο, η οποία περιλαμβάνει διαφορετικές αισθητικές τάσεις, μεθόδους και ερμηνευτικές προσεγγίσεις – από τις πιο παραδοσιακές μέχρι τις πιο πειραματικές.

Οι κύκλοι μαθημάτων, τα σεμινάρια, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και άλλες δράσεις του προγράμματος πραγματοποιούνται σε ειδικά επιλεγμένους χώρους για τους σκοπούς του θεσμού (αρχαία θέατρα, αρχαιολογικούς χώρους, φυσικά τοπία, σχολεία), σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς διαχείρισης.

Η φετινή θεματική του Λυκείου «Πολιτεία και Πολίτης» θα εστιάσει στη σημασία του χορού στο αρχαίο ελληνικό θέατρο, ως στοιχείο κομβικής σημασίας για την έννοια του πολίτη.

10 λόγοι για να το παρακολουθήσεις

1. Για την ανεκτίμητη εμπειρία της Επιδαύρου που αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό παγκοσμίως που συνδέεται με το αρχαίο δράμα

2. Δίνει τη μοναδική δυνατότητα σε σπουδαστές υποκριτικής και χορού καθώς και σε νέους ηθοποιούς και χορευτές από όλο τον κόσμο να ζήσουν για 15 ημέρες την εμπειρία της συγκατοίκησης και της συναναστροφής σε ένα τόπο ορόσημο που γεφυρώνει την αρχαιότητα και το φυσικό κάλλος με τη ζωή στην ελληνική ύπαιθρο.

3. Για τη ξεχωριστή πρακτική και βιωματική έρευνα του αρχαίου δράματος μέσω παραδοσιακών και σύγχρονων πειραματικών μεθόδων

4. Είναι τόπος συνάντησης νέων διεθνών και Ελλήνων καλλιτεχνών, δασκάλων και σπουδαστών με ποικίλες δεξιότητες και πολυπολιτισμικές καταγωγές

5. Γιατί αποτελεί φυτώριο νέων δημιουργών που μπορεί να διευρύνει τις προοπτικές τους σε παγκόσμια κλίμακα και να τους βοηθήσει στα μελλοντικά καλλιτεχνικά τους βήματα

6. Αποτελεί τρόπο να αποκτήσουν οι σπουδαστές μια ολιστική εμπειρία κάνοντας, μιλώντας, ακούγοντας και βλέποντας θέατρο

7. Πραγματοποιείται στα αγγλικά, τη διεθνώς πιο διαδεδομένη γλώσσα επικοινωνίας

8. Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, ενός από τα παλαιότερα φεστιβάλ της Ευρώπης  που πρωταγωνίστησε στη παγκόσμια διάδοση του αρχαίου δράματος στο φυσικό του χώρο, το αρχαίο θέατρο

9. Πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και πιστοποιείται με Διδακτικές Μονάδες ECTS

10. Υλοποιείται υπό την αιγίδα και τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος
Επισυνάπτεται εκ νέου πληροφοριακό υλικό για τη διοργάνωση, υλικό από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, όπως και από τις περσινές δράσεις.


 

Μία ιδέα από το τι συμβαίνει στο Λύκειο Επιδαύρου μέσα από πρόβες της περσινής σεζόν

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2018
Κύρια βιωματικά εργαστήρια

Α’ ΚΥΚΛΟΣ (2-16 Ιουλίου 2018)
1.Maria Shmaevich, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Ρωσία)
Εργαστήριο κίνησης και υποκριτικής (βιο-μηχανική του θεάτρου και συναισθηματική κίνηση) με αφορμή το μύθο της Ηλέκτρας, όπως παρουσιάζεται στα κείμενα των τριών τραγικών ποιητών.
2.Dennis Hilton-Reid, σκηνοθέτης, καθηγητής υποκριτικής (Η.Π.Α.)
Εργαστήριο υποκριτικής πάνω στα έργα Αγαμέμνων και Ορέστης με βάση τις τεχνικές της ψυχολογικής χειρονομίας (Μάικλ Τσέχωφ) και του αυτοσχεδιασμού (Βαϊόλα Σπόλιν). Το εργαστήριο θα ερευνήσει σύγχρονες σκηνικές αναπαραστάσεις της βίας στο πλαίσιο των σημερινών κοινωνικοπολιτικών συνθηκών.
3 Lilo Baur, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Ελβετία)
Eργαστήριο υποκριτικής που ερευνά τη σκηνική αναπαράσταση του φύλου με αφορμή τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη.
4.Πατρίσια Απέργη: χορογράφος, χορεύτρια (Ελλάδα)
Εργαστήριο κίνησης όπου οι συμμετέχοντες σε πρώτο στάδιο θα προσεγγίσουν τη σχέση κειμένου, εικόνας και σώματος, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό τεχνικών και ασκήσεων, ενώ σε δεύτερο στάδιο θα αξιοποιήσουν την αρχική τους έρευνα, προκειμένου να μεταφέρουν σε πιο σύγχρονα χορικά σχήματα την έννοια του θρήνου όπως αποτυπώνεται στο Χορό της αρχαίας τραγωδίας.
5.Sine Qua Non ART (Christophe Béranger και Jonathan Pranlas-Descours), χορευτές, χορογράφοι (Γαλλία)
Εργαστήριο κίνησης που θα χρησιμοποιήσει τεχνικές της περφόρμανς και του χορού, για να ερευνήσει τη θεματική «Πολιτεία και Πολίτης».
6.Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτρια (Ελλάδα)
Εργαστήριο υποκριτικής το οποίο μελετά τη λειτουργία του χορού στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή. Οι συμμετέχοντες θα χρησιμοποιήσουν στοιχεία από το θέατρο του ντοκουμέντου και της συλλογικής αφήγησης, με στόχο την προσέγγιση του χορού μέσα από το προσωπικό βίωμα και τον τρόπο που αυτό σχετίζεται με τη συλλογική μνήμη.

Β’ ΚΥΚΛΟΣ (18 Ιουλίου – 1 Αυγούστου 2018)
1.Xu Jiali, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Κίνα)
Εργαστήριο κίνησης και υποκριτικής με βάση τις αρχές τις κινεζικής όπερας, η οποία αποτελεί πρότυπο ζωντανής επιτελεστικής γλώσσας και εμπεριέχει πολύτιμες γνώσεις, γεφυρώνοντας την πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη ζωή. Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου θα ερευνήσουν διάφορα χαρακτηριστικά της κινεζικής όπερας, όπως είναι η κίνηση, το τραγούδι και η μονομαχία με αναφορά σε αποσπάσματα κειμένων του αρχαίου δράματος.
2.Sanjoy Ganguly, σκηνοθέτης (Ινδία)
Χριστίνα Ζώνιου, θεατρολόγος, σκηνοθέτρια, μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Ελλάδα)
Εργαστήριο υποκριτικής και θεατρικών τεχνικών με στόχο την κατανόηση και τη σκηνική διαχείριση κοινωνικών ζητημάτων που πραγματεύονται έργα του αρχαίου ελληνικού θεάτρου. Συγκεκριμένα, με άξονα την ιστορία της Αντιγόνης του Σοφοκλή, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να συνθέσουν εκ νέου το έργο χρησιμοποιώντας θεατρικά παιχνίδια και ασκήσεις ως κοινωνικές μεταφορές.
3.Enrico Bonavera, ηθοποιός, δάσκαλος θεάτρου (Ιταλία)
Francesco Origo, ηθοποιός σκηνοθέτης (Ιταλία)
Εργαστήριο υποκριτικής όπου οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν τους χαρακτήρες και τη θεματική στους Όρνιθες του Αριστοφάνη μέσα από τις τεχνικές της Κομέντια ντελ Άρτε.
4.Ομάδα Χορού Griffón (Ιωάννα Πορτόλου, Γιάννης Νικολαΐδης, Σεσίλ Μικρούτσικου, Αντώνης Παλάσκας) (Ελλάδα)
Εργαστήριο κίνησης το οποίο θα ερευνήσει την αμφίδρομη σχέση πολιτείας και πολίτη, δημιουργώντας συνθήκες μέσα στις οποίες οι συμμετέχοντες θα κληθούν –μέσα από μια σειρά σωματικών ασκήσεων και πρακτικών– να κατανοήσουν το βάρος της ατομικής ύπαρξης στην ομάδα και τη δυνατότητα να επηρεάσουν την πορεία της με την ατομική τους στάση και πρωτοβουλία.
5.Pichet Klunchun, χορευτής, χορογράφος (Ταϋλάνδη)
Ελεάνα Γεωργούλη, ηθοποιός, καθηγήτρια σωματικού θεάτρου (Ελλάδα)
Εργαστήριο κίνησης το οποίο θα ασχοληθεί, στο πρώτο του μέρος, με τη μυθολογία του αρχαίου δράματος στο πλαίσιο της κλασικής ταϋλανδέζικης ορχηστικής. Πρόκειται για μια διαδικασία αποδόμησης της κινησιολογίας και των πρακτικών της παράδοσης, με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της γνώσης που αυτή εμπεριέχει, μέσα από τη σύγχρονη οπτική και τη σωματική εμπλοκή των συμμετεχόντων.
Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα εστιάσουν πάνω σε ψυχοσωματικές τεχνικές με στόχο την εξερεύνηση των ψυχοσωματικών τους δυνατοτήτων, για να περάσουν, στη συνέχεια, στην απελευθέρωση των προσωπικών εκφραστικών μέσων και στην εξερεύνηση τη δημιουργίας συλλογικών τοπίων.

Διαλέξεις/ Masterclasses/ Θεωρητικά εργαστήρια
1. Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτρια
2. Εdith Hall, Καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο King’s College του Λονδίνου, μέλος της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής του Λυκείου Επιδαύρου
3. Ευφημία Καρακάντζα, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
4. Άννα Σταυρακοπούλου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
5. Ιωάννα Καραμάνου, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια αρχαίου δράματος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για το Λύκειο Επιδαύρου
6. Μαρία Μικεδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
7. Αγγελική Σπυροπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Ερευνητικός Εταίρος (Research Fellow) του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (School of Advanced Study)

Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για το Λύκειο Επιδαύρου, οι προθεσμία υποβολής για τις αιτήσεις συμμετοχής παρατείνεται μέχρι τις 20 Μαΐου. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο http://greekfestival.gr/gr/epidaurus_lyceum

Αφήσετε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here